Oscar

Sitter och stirrar över de filmer oscarskomitten valt att nominera till den annalkande galan i februari. Vilka filmer som är nominerade i respektive kategori finns att finna här!
 
Jag tycker ändå att de valt en hel del vettiga filmer i år. Om man nu bortser från negligerandet av MÄSTERVERKET och den INTE ALLS sterotypa filmen, Intouchables. Jag tycker att mannen i rullstol ska vinna bästa huvudroll och Omar - afrikanen ska få en lifetime achievement-award för sin fantastiska dans till tonerna av Earth, Wind & Fire's "September". Kompositören Ludovico Einaudi bör vidare givetvis kamma hem SAMTLIGA musikpriser därtill - varje år fram tom 2028.
 
 
 

4 "Kings Speeches" av 5 möjliga!!!!
 
Men skitsamma. Man kan inte få allt. Kul för övrigt att både Norge och Danmark fått varsin film nominerad till priset "bästa utländska". Nu är iofs just den kategorin inget man vill vinna. Men jag tycker till trots det att Kon Tiki, var en rolig och för Skandinavisk film på många sätt, stilbildande film!
 
Vad som förvånar mest är väl troligtvis att The Dark Knight Rises inte blev nominerad i någon som helst kategori. Jag kan ju faktiskt tycka att bröderna Nolan bör ha fått en nominering för sitt helt fantastiskt LOGISKA manus. Det eller Catwoman för bästa kvinnliga biroll.
 
Bästa film kommer för övrigt Lincoln vinna. Ja, Lincoln! Denna helt otroligt överskattade presidenten, som för övrigt gestaltas av världens därtill mest överskattade skådespelare - Daniel Day Lewis. Inte nog med det. Steven Spielberg regisserar. Ja, ni fattar att jag på riktigt HATAR denna film redan innan jag ens sett den.
 
Tyvärr kommer denna film vinna JUST eftersom att alla som gjort filmen är riktigt älskade av samtliga och filmen de skapat handlar vidare om AMERIKAS genom tiderna MEST älskvärda person. Det är en perfekt pasta, med andra ord!
 
Själv hoppas jag på Argo. Jag tycker att den kvalitetshöjning Ben Affleck gjort de senaste åren förtjänas att prisas. Steget från filmer så som Gigli - till idag Argo är trots allt ett VÄÄÄÄÄÄÄLDIGT långt steg. Ungefär samma steg som det Pajen tog när han först joinade Company of Geeks.
 
Oavsett! Vilken film hoppas ni på?
 
 
För övrigt på tal om awards .. vill jag avsluta med att ge Koffeein och ... Koffeein en eloge för sitt strålande jobb med denna säsongs titulerande av priser på console ... Årets omröstning kändes både demokratisk och värdig dess turnering som den skall representera. Utfallet blev också att vi fick de rätta vinnarna i respektive kategori!
 
Annat var det förrut när vinnarna valdes genom att någon PS3-ryss gick in på random och pekade på typ ... Blejdi som MVP!!!
 
Däremot skall man till nästa gång, kanske inte tillåta det egna laget rösta på den den egna spelaren. Det känns lite väl 2011 ... sådär, LIKSOM!!!!!!!
 
Kanske är det även dags att köra nästa gala LIVE i ett eller flera Skype-fönster. Vi kan sända galan från, förhoppningvis Falkiniz-lägenhet. Vi har en host som presenterar prisutdelarna och som drar lite vitsar. Och sen blir det emotionellt när vi delar ut "lifetime achievement"-stattueten. Jag gissar på en 10 MINUTER lång stående ovasion som den Charlie Chaplin fick uppleva som gammal - När Ivve går upp mot podiet!
 
MAKE IT HAPPEN NOW!
 
 

Kommentarer
Postat av: Nogger hatar blog.se

Såg Searching for Sugar man för några dagar sedan. Dokumentärer är nästan den enda genren jag kollar på numera. Hoppas den vinner. Nu var jag inte med när Lincoln levde... men kanske det är världens mest överskattade människa

2013-01-11 @ 03:21:09
Postat av: Raixor

Nu har inte jag hunnit se alla nominerade filmer, men känner så här på rak arm att 2012 var ett bättre filmår än 2011, då förra oscars var lite av ett skämt rent filmmässigt.

Lincoln levererar ingen spänning och är otroligt seg. Bra skådespel dock och en ganska snygg produktion, men den tilltalar inte mig i alla fall. Håller med i ditt resonemang, det är typiskt amerikanskt. Begreppet hollywood-rulle får lite av en annan mening. Kan väl tillägga Zero Dark thirty här med, som dock hade spänningsmoment, men känns överlag rätt meningslös.

Näst på min agenda vad gäller filmtittande blir Argo, berättelsen om Pi samt the master. Dessa filmer har jag HÖGA förväntningar på och det ska bli ett nöje att få göra en bedömning för att se om de är värda nomineringarna!

Ben Affleck skrev ju och medverkade i indiefilmen Will hunting som enligt mig är fantastiskt bra! Så visst visade han potential redan då.

Ska återkomma med vilka jag hoppas på efter att ha sett de flesta nominerade.

2013-01-11 @ 13:04:13
Postat av: Raixor

Och hur kan man undgå att kommentera delen om intouchables, som hade allt. Spänning, bra story, en invalid, en svart man och en fransk förort. Man kan kort och gott säga, putain!

2013-01-11 @ 13:08:56
Postat av: Lain

Jag somnade till Lincoln. Den var extremt långsam och ospännande. Känns som att årets nomineringar ska stärka amerikanarnas självkänsla:
Lincoln (dööh..)
ZeroDarkThirty (Kill the muslims!)
Life of Pi (snygg film som handlar om....Gud)

Intouchables håller jag med om borde fått en nominering, men Oscars-galan har blivit mer och mer förutsägbar och hemsk. Varför finns det ens kategorier som "bästa film"? Likadant som musik; folk tycker olika, vem ska bestämma vad som är bäst? ett gäng gamla gubbar i Hollywood? Varför finns det ens "Bästa utländska film"? I många fall är internationella filmer bättre än Hollywoods....

Åh slut batterier...

2013-01-11 @ 16:24:07
Postat av: Jesus

Esox: Ja juste. Searching for Sugarman. Har verkligen inte sett, men kul med lite svenskt på denna annars torra gala. För övrigt pinsamt hur Sverige kunde skicka Hypnotisören som vårat Oscarsbidrag. Det är PINSAMT!

Raixor: Jag håller med om att 2012 trots allt känns som ett bra filmår. Egentligen har jag inte sett någon direkt höjdarrulle, däremot råder det inga tvivel om att det är flera filmer som varit bra, men egentligen inte så mycket mer än så. The Hobbit är väl egentligen för mig - årets film. Jag gillar även underskattade "Safety not Guaranteed" som jag tycker förtjänat ett bättre ekonomiskt öde.

Tilläggas ska att jag inte sett många av Oscarsfavoriterna. Jag har bla hört att Silver Linings Playbook skall vara en gedigen film.

Sedan har vi Django ... Tarantino som ju man bara måste älska. Förmodligen den bästa talkshow-gästen tillsammans med ADHD-Williams.

För övrigt på tal om skrällar ... ser att The Master INTE är nominerad till bästa film. Skräll?

2013-01-11 @ 17:21:07
Postat av: Jesus

Lain: Intressant det du säger om Utländsk Film. Oscars-galan utger ju sig för att vara en internationell filmgala där den bästa filmen, OAVSETT land ska prisas.

Trots det har ALDRIG en film utan amerikansk koppling vunnit just "Bästa film". Finns ex så som "The Artist", som ju är en fransk-belgisk och amerikansk film. Även Gudfadern är ju till hälften italiensk. Så ptjao ... inget renodlat.

Det är även sällsynt att en film i kategorin "bästa utländska" blir nominerad till bästa film. I år är ju förvisso "Amour" nominerad, vilket iofs känns ganska så uttömande eftersom att man då redan vet att den har vunnit "Bästa utländska" om den dessutom är nominerad i "Bästa film TOTALT". Vet inte när det senaste hände. Lär ju ha varit iom "Livet är Underbart" och innan dess, svenska "Utvandrarna". Ytterst sällsynt med andra ord.

Det värsta med Oscarsgalan är ju dock att Stanley Kubrick aldrig fått något som helst pris för sina utomordentliga filmer.

2013-01-11 @ 17:29:25
Postat av: Raixor

Jesus: Angående Kubrick; avd att vara före sin tid. =)

Det är anledning till att jag inte fått något pris i EHL ännu. Men om tjugo år, då jävlar!

2013-01-11 @ 17:53:27
Postat av: lain

En annan intressant grej är det nya "en minderårig tjej måste nomineras till en oscar"-fenomenet. Det är inte första gången det händer och nu har alltså en liten tjej som var 6 år (när filmen gjordes) nominerats i katecorin "Bästa kvinliga huvudroll". Är detta endast ett sätt att 'krydda' galan eller är det en diss riktad mot de kvinliga skådespelarna? I mean, jaa ungen var säkert bra för att vara barn, men top 5?....förövrigt hoppas jag Watts, övertygande i the impossible.
För övrigt rekomenderar jag er att fixa ett PS3 bara för att spela det nedladdningbara spelet Journey. Bästa i år i både spel-(och på ett sätt) i filmväg

2013-01-11 @ 18:31:47
Postat av: Jesus

lain: Nja, där håller jag dock inte med, riktigt! Jag ser ju hellre att den här flickan får en nominering än ex Meryl Streep som ju annars är nominerad varje JÄVLA ÅR!

I år har ju flickan rentav fått ta Meryl Streeps plats och det är om du frågar mig - VÄLKOMMET alla dagar i veckan.

Sedan har jag hört att hon ska vara väldigt duktig i Beast from the southern west, som för övrigt är en film jag vill se.

Däremot Robert De Niros nominering kan jag tycka känna som en eventuell kryddning. Kan inte tänka mig att den numer helt värdelösa och trötta skådespelaren är något att ha.

Men i allmänhet är Oscarsgalan oerhört dåliga på det här med att krydda upp tillställningen. Ses inte minst på de som fått hosta galan, för att inte tala om att de utelämnar stora komersiella filmer så som ex The Dark Knight Rises.

Sedan för övrigt en rätt så filosofisk fundering. Ge mig en skådespelare som är så värdelös att de ALDRIG rent teoretiskt om de fick gestalta en intressant karaktär med bra dialog, som inte skulle kunna vinna en Oscar för det? Jag menar, Nic Cage har vunnit Oscars!

Säger rätt mycket om hur överskattade de allra mest "kreddiga" skådespelarna faktiskt är.

Och ja. Journey. Vet att Gamereactor gav det spelet titeln årets spel. Lär ju vara hysteriskt bra. Spel är överlägsen medieform när den ör som bäst

2013-01-11 @ 19:25:52
Postat av: Lain

"Beasts of the southern wild" är det va? Filmnazist här.
Ja där kommer vi inte riktigt överens, och om det är som du säger så är det alarmerande att det inte gjorts nå bättre presentationer av "the vets" än en som går på förskolan. Skönt att inte Streep nominerades dock.
Att inte Rises nomineras (borde nominerats till bästa foto) är skönt, den hör hemma på MTVs gala ocg Rizzle Awards.

Vinner Kirsten Stewart eller Pattison en Oscar så läggs det nog ned

2013-01-11 @ 19:57:54
Postat av: Lain

"Razzie

Journey är starkt, sitter med Walking dead ep5 nu, får se om det matchar hypen or surpass it.

De Niro o Pacino är tyvärr tråkiga båda 2 nu, men hoppas att "silver lining playbook"(?) ska överaska

2013-01-11 @ 20:15:09
Postat av: Jesus

Fast för mig så är ett bra skådespel också naturligt. Det är vackert i sin egen nisch så att säga. Där kan jag tänka mig att flickan med det helt OBEGRIPLIGA namnet lyckas till tusen. Därför jag inte gillar Daniel Day Lewis som ska spela över så till den egg att det snarare blir parodiskt. Jag garanterar att jag mest bara kommer sitta och garva åt det faktum att DDL levt och andats Lincoln i 2 år för 2 timmar film, när han verkligen tar lite extra tid på sig för att skägget skall samspelas med mun.

Men skitsamma. Jag tror du har fel om flickan. Hur bra man är på film har inte med ålder att göra. Kanske på broadway och dylikt, men film är inte neurokirurgi!

För övrigt tror jag att Kirsten Stewart kommer vinna en Oscar för bästa kvinnliga inom loppet av 5 år. JAG LOVAR!!!!!

Pattison kommer minst bli nominerad inom samma tid. Har väl redan varit uppe iom Water for Elephants kan jag tänka mig.

The Dark Knight Rises ... ptjao ... fast Hasse skall nomineras för bästa soundtrack i mitt tycke därtill. Hade inte heller haft något emot att se Nolan få en nominering för bästa regi ... han gjorde filmen trovärdig till trots det sumpiga manuset. Men det är vad det är. Dock anmärkningsvärt att The Dark Knight fick 8 nomineringar ... Rises INGA!

Oavsett, simma på.

2013-01-11 @ 21:10:24
Postat av: Mördarelefanten

Oscars är ett skämt. Det är som om MacDonalds, Burger King och Subway anordnade en tävling om vem som tillverkar den bästa maten.

Här är 10 filmer från 2012 som de flesta här önskar de hade sett ;)

The Raid
Complience
Phase 7
Cabin in the Woods
Eega
Spring Breakers
Beasts of the Southern Wild
You're the Apple of My Eye
Holy Motors
The Comedy

2013-01-12 @ 05:31:23
Postat av: Nogger von Hogkuk

Jag säger bara det. Searching for Sugarman är en bra film, men det som gör filmen är musiken som är fantastisk.

2013-01-12 @ 12:23:20
Postat av: chim

Christoph Waltz måste bara prisas i django jesus, finns ingen som honom :)

2013-01-12 @ 23:14:36
Postat av: Jesus

Mödaren: Jag kan konstatera och känna att du representerar en god cineastisk smak. Dock kan jag tycka att du är aningen hård mot den på flera sätt, alldeles underbara Oscar.

Jag håller med i att de ofta förbiser många kraftfulla indierullar till förmån för de lite mer etablerade produktionslagen. Man vill ju till trots, än hu äckligt det må låta, se redan etablerade filmarbetare hålla tal och rent emotionellt låta sig uppslukas av prestigen av att vinna priser - JUST eftersom att det skapar rubriker. Att se en okänd men jätte talang grabb gråta är trots allt inte lika tv-vänligt som att se Halle Berry skvätta tårar.

Dock har de ju faktiskt då och då nominerat lite mer smala filmer. I år är ju Southern Beast of the wild faktiskt fått mycket kärlek och konsekvensen av detta blir vidare ex att vi inte får se en Tarantino i regiklassen. Det visar om du frågar mig prov på omdöme och en massa jävla objektivitet.

Sedan håller jag dock med om att de istället för revolutionära filmer har en tendens att välja lite mer dramaturgiskt korrekta alster. Men det är vad det är. Valen de gör är DOCK EJ dåliga filmer skall ju naturligtvis tilläggas.

Men jag köper inte din Mc Donalds resp Burger King referens. Att ex "Hurt Locker" vann bästa film är ju inte som att bäställa en Bic Mac, direkt!

2013-01-12 @ 23:28:50
Postat av: Anonym

Ber för övrigt, vänligt men bestämt om ursäkt för dyslexin. Men det är vad det är haha

Esox: Skall naturligtvis kolla på denna numer hajpade dokumentär. Verkar för övrigt märkligt att den finansierats av FI just eftersom att filmen inte direkt verkar dra trallvänliga paralleller till jante. Positivt för svensk film om du frågar mig.

chim: Jag kan som sagt inte titulera Django som en gedigen filmtitt! DÄREMOT förblir det ju tydligt att Waltz fortfarande är en fantastiskt duktig skådespelare. Det enda jag kan känna såhär spontant, är att han roll i Django är stilistiskt i samma tappning som den i Inglorious Basterds. Där och då förtjänade han verkligen att prisas. Är han verkligen lika originell i Django? Om inte kan jag känna att man likväl kan prisa någon annan.

Men visst ... han är skön.

2013-01-12 @ 23:35:10
Postat av: Adolf

Jag såg den här filmen ikväll och jag blev mycket besviken. Jag tyckte den var en jävla pekoral, rent ut sagt. Ett politiskt korrekt pekoral om den djuriske negern från förorten med "hjärtat på rätta stället" som blir bästa kompis med den stenrike handikappade och lite tilknäppte ädlingen. Som vilken jävla Julia Roberts-rulle som helst, fast med en jättelik afrikan istället för en lycklig hora eller redneck-trailer-park-trash...

Man har liksom sett detta förut och konceptet blir inte piggare av att man pratar franska....

Självklart ska filmen leka med den civiliserade vita kvinnans och den bestialiska svarte mannens sexuella spänning... När såg någon senast en film där en vit kille har ihop det med en färgad kvinna? Jag kan faktiskt inte komma ihåg mer än en dållig handfull sådana, medans det gällande modus alltid är en svart bamsing som ska knulla på en vit kvinna. För tydlighetens skull är den vita kvinnans i det här fallet rödhårig och extra vit för att riktigt förstärka rasskändningen...

Det lustiga är att när man får se filmens verkliga förlagor i samband med efter texterna, så är den jättelike negern i själva verket en liten knubbig arab. Jag antar att man verkligen ville göra ett politiskt korrekt statement med den här filmen, men man missar målet ändå eftersom dramaturgin utgår från att negrerna och araberna från förorten är småkriminellt slödder som går på bidrag, röker braj och vill knulla vita kvinnor... Det var väl också den enda realistiska detaljen i den här skitfilmen!

Den får en överkorsad svastika av mig!

2013-01-13 @ 04:14:17
Postat av: Joseph

Sinnessjukt att denna film är rankad som världens 69:e bästa film på IMDb. Kan ju lika gärna slänga dit dessa smöriga, äckliga "friends against all odds"-filmer på listan också: Scent of a Woman, Philadelphia, och Rain Man.

Nej den är verkligen inte bra. Lättsamt trams. En typisk "crowdpleaser" vilket också förklarar de stora publiksiffrorna och redan det varnar ju om att det inte är något med substans. Trist att sånt här publikfrieri alltid går hem.

Men så blir det ju när man gör en film och följer allt man bör göra för att den stora massan ska kunna uppskatta det och inte bara enskilda grupper.

Nån som tror filmen hade legat lika bra till om man bytte ut negern mot en vit medel/överklass fransos? I think not...

Hela filmen är bara... "T.o.m en kolsvart ghettoneger kan vara sjukt skön och mänsklig" "Jag som tjej kan definitivt dejta en neger nu när de är så roliga som denna".

Här har ni en riktigt bra recension av filmen: http://www.svtplay.se/klipp/304734/gomorron-sverige-filmrecensioner

2013-01-13 @ 04:23:21
Postat av: Jesus

Ärligt talat man. Jag tycker att dina åsikter är vidriga. Du vet inte vad du snackar om när du kallar filmen rasistisk. Det du säger är ett STORT JÄVLA HÅN emot vad verklig rasism verkligen innebär. Att be en svart lämna sin plats i bussen till dig eftersom att du är vit är rasistiskt. Att en svart man dansar till "September" är INTE DET!

Och den här Emma-Grey-dåren som av någon anledning kallar sig själv filmexpert är därtill PINSAM!!!! Du skall ALDRIG lyssna på vitsminkade kärringar som lever i sin bubbla inom Stockholms innerstad - SNÄLLA! Jag tycker det faktum att du ens länkar till den recensionen är fruktansvärt pinsamt.

Ärligt talat, Hitler! Skaffa lite perspektiv på saker och ting. Om något mannen, så eleverar ju det faktum att du antyder att den svarta mannens betydelse går att benämnas som rasistisk utan att ens nämna det faktum att den handikappade mannen lever ett riktigt tråkigt och stereotypt liv - DIG till rasist. Det du gör är det värsta man kan göra. Du antar att du måste skydda de stereotyper Omar sänder ut, JUST eftersom att du anser att du är lite finare än honom. När du tänker att det Omar gör är typiskt för svarta (för det gör du ju tydligen annars hade du inte brytt dig), ja då är du på en mycket farlig väg. Om inte, hade du därtill anmärkt på Driss porträtt. För vad som är genomgående i Intouchables är att stereotyperna går åt båda hållen och i slutändan enar den både svarta såväl som vita. Men framför allt, enar den underklass med överklass - människa som människa. Vad är problemet?

Kolla på filmen igen. Omar, afrikanen får jobbet, inte eftersom att han är svart UTAN eftersom att han är den enda som bemöter Driss som vem som helst. Drivkraften i filmen är att Driss skall få känna sig som en levande människa igen, inte att den person som hjälper honom är svart. Här gör många vita människor felet att man stirrar sig blind på hudfärg, när det politiskt korrekta naturligtvis vore att inte ens tänka den tanken. Att tänka så är rasistiskt.

Budskapet i filmen är att det krävs så oerhört lite för att få tillbaka livskraften. Detta demonstreras via det faktum att Omar dansar fånigt, drar billiga skämt osv JUST EFTERSOM att det är det Driss glömt bort, när han i sitt rörelsehandikapp eleverats till abstrakt konst och stillsamma nöjen just eftersom att han fått för sig att han inte kan leva ett aktivt liv. Detta är drivkraften, och han hade aldrig förstått detta om nu inte Omar hade betett sig stundtals fånigt och larvigt åt. Någon som har försökt inspirera eller trösta en person vet om att man måste vara nästan LÖJLIGT banal i sina resonemang.

Sedan. Absolut. Omar röker på och är något av en hobbyligist. Ja, många svarta i förorten är JUST DET!!!! Även araber, vita, judar etc även fast de inte är lika representerade i fängelser osv rent procentuellt. Detta är ett faktum och rent statiskt klargjort alltså talar vi inte om rasism. Vi talar om ett samhällsproblem. För många samhällen floreras av rasism och fördomar. Det har vi såna som Emma Grey Mengele att tacka för som gillar att peka ut att folk är svarta eller araber.

Det är såna som henne som skapar dessa klyftor i samhället. Om man som jag, inte ser till hudfärgen, ja då får vi också ett samhälle där rasism inte existerar just eftersom att hudfärg inte spelar någon roll.

Du gör ju verkligen bort dig här. När du påpekar att det är pinsamt att en svart man gör dessa fånigheter. SOM OM ATT DET SPELAR NÅGON ROLL!!!!!!!!

Vidare, bara för att göra din politiska korrekthet tillfredsställd så kan vi ju då också konstatera att man får en nyanserad bild av svarta. Omars mor jobbar dubbla skift för att hennes familj ska få det bra.

Så ptjao ... jag kan inte ta din poäng på allvar.

Och sen igen så måste du lära sig skillnaden på ett solitt hantverk och hafsverk. Intouchables är en bra film eftersom att den är gjord med mängder av endorfinpumpande ljusglimar av en livskildring och vidare en tight fotad filmisk historia.

Bygger i mångt och mycket på samma dramaturgiska mallar som Nyckeln till Frihet, fast omvänt då om vi ska glo på hudfärg. Och ja, filmen hade varit bra även utan en svart man. Finns många sköna vänskaps/kärleksrullar bestående av två vita karaktärer. Jag kommer själv att tänka på Harald & Maude som behandlar en ung och en gammal persona. Den filmen hade inte blivit bättre genom att slänga in en svart medelålderssvart man. Det hade varit samma kvalitativa film OAVSETT.

Och Pretty Woman är ett hafsverk. Herregud. Det finns något som heter nyanser. Intouchables persoinifierar detta storartat.

Vad mer kan jag säga? Jo att du har fel i PRECIS ALLT DU SÄGER. Att du inte gillar filmen bryr jag mig inte om. Man gillar olika. Men att inte gilla filmen eftersom att den är rasistisk eller whatever ... herre gu --- guu ---D!!!!

Och till sist. Den här vita överklass tjejen du säger anspelar på den svarta mannens kontra vita kvinnans lustar haha ... vem hade bangat? Du, eller?

Och för att benämna en omvänd historia där en vit man befattar sig med en svart kvinna. Mja, The Bodyguard, Last King of Scotland, Skyfall, 28 Dagar Senare, Skuggor på manhattan and the list goes on and on on. För att inte glömma den fina gamla goda filmpärlan vid namn - Mama!!!! There's a White Man in Your Bed!

Finito! Nu tar vi och gillar filmen lite istället tycker jag!

2013-01-13 @ 06:12:11
Postat av: Jesus

För övrigt för att klargöra. Rullstolsmannen heter inte Driss, utan Phillippe. Ja ni fattar:)

2013-01-13 @ 06:34:42
Postat av: Mr.Nogger

http://www.youtube.com/watch?v=fMHdq4jm0oQ

2013-01-13 @ 18:41:04
Postat av: Lain

"Silver linings playbook" >> annat

Har iof inte sett Holy Motors och Argo än.

Ikväll blir det Ricky Gervais och Golden Globes

2013-01-13 @ 19:35:56
Postat av: Adolf/Joseph

Hehe, ta det lugnt Jesus.. jag trollar ju lite bara. Jag kopierade texterna direkt från denna tråd: https://www.flashback.org/t1712150

Posta ditt inlägg där istället. :)

2013-01-13 @ 19:51:49
Postat av: DineLiten

What do you think about the movie Intouchables?

Poll available on the blog.

2013-01-14 @ 10:16:57
URL: http://ducktalesbk.wordpress.com
Postat av: patovic

förväntar mig snart ett inlägg om den gode Lance Armstrong Mr. Jesus. Ärlighet varar längst sägs det och nu är han ärlig, är det då rätt att när han väl är ärlig bli av med allt som han inte blev av med när han var oärlig?

2013-01-18 @ 11:57:00
Postat av: Mördarelefanten

"förväntar mig snart ett inlägg om den gode Lance Armstrong Mr. Jesus. Ärlighet varar längst sägs det och nu är han ärlig, är det då rätt att när han väl är ärlig bli av med allt som han inte blev av med när han var oärlig"

Givetvis. Simpelt när man tänker på det. Han belönades för att han var oärlig om sin ärlighet. Nu bestraffas han för att han är ärlig om sin oärlighet.

2013-01-18 @ 17:03:13
Postat av: Lain

@DineLiten:

A hijacker will always be a hijacker

2013-01-18 @ 22:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0